Week 9 in Alicante

23 juni 2019 - Alicante, Spanje

Het is weer zo ver! Deze week zit er alweer op en wat heb ik een fijne week gehad waarvan ik 4 dagen moest werken. Ook is deze week de feestweek Hogueras gestart. Dit is een erg drukke en gezellige week met allemaal verschillende feesten in de stad.

Maandag 17 juni 2019
Vrije dag relaxen op de bank.

Ik had deze dag vrij van stage. Ik heb op deze dag rustig aan gedaan. Wel heb ik mijn administratie bijgewerkt en gewerkt aan een schoolopdracht want ja dat heb ik ook gewoon. Deze heb ik afgemaakt! Heel fijn.
Daarna was het weer tijd voor de was, want ja de mand liep weer over. In de avond was ik alleen thuis want al mijn huisgenoten hadden stage. Wat was het lekker om even alleen te zijn! Ik heb een leuke film gekeken. Relaxen op de bank.

Dinsdag 18 juni 2019
Avonddienst 1

Deze avond heb ik samen met Louka dienst. Ik liep tijdens deze dienst mee met Sergio, de verpleegkundige. Het was een rustige dienst.

Woensdag 19 juni 2019
Ochtenddienst 1

Tijdens deze dienst liep ik weer mee met Sergio, de verpleegkundige. Er moest bij een client bloed geprikt worden. Dus Sergio vroeg aan mij of ik dat wilde doen. En natuurlijk wilde ik dat. Ik had dit nog nooit bij iemand in de praktijk gedaan dus het was erg spannend. Het zweet stond dik op mijn voorhoofd maar ik heb het gedaan. Helaas prikte ik wel de eerste keer mis… maar daarna hielp Sergio mij en lukte het wel! Wat was ik trots! Weer iets afgevinkt wat ik graag hier wilde leren. Gelukkig was de cliënt heel lief, ook toen ik mis prikte. Ze zei tegen Sergio “ eens moet ze het de eerste keer doen.”
Daarna hebben we bij cliënten wonden verzorgd. Na deze ronde hebben we medicatie uitgedeeld. Daarna gingen we weer naar kantoor. Ik mocht toen natuurlijk wel onder toezicht van de verpleegkundige de bloedsuikerwaardes invullen in het Spaanse rapporteerprogramma.
Dit was erg leuk om te doen. De dienst vloog weer voorbij zoals altijd. In de avond hebben Louka en ik heerlijke worst met aardappels en groenten uit oven gegeten. Daarna ben ik op tijd naar bed gegaan.

Donderdag 20 juni 2019
Ochtenddienst 2

De wekker ging weer om half 6 af. Samen met Louka vertrok ik naar stage. Louka liep met de verpleegkundige mee dus ik heb op de pg-afdeling gewerkt. Ik werkte met een collega die helaas geen Engels kon maar gelukkig weet ik wel al goed wat er allemaal moet gebeuren en ik heb veel cliënten alleen verzorgd. Het  communiceren lukt steeds beter, nog altijd met gebaren ondersteund met woorden Spaans, maar de cliënten begrijpen mij en ik hen. Het was een rustige maar wel heel warme dienst. De tijd vloog voorbij. In de avond hebben we heerlijke kip met boontjes in saus en rijst gegeten. Later op de avond zijn we op stap geweest want de feestweek werd die avond geopend met een grote vuurwerkshow. Het was een gezellige avond.

Vrijdag 21 juni 2019
Avonddienst 2

Eerst heb ik uitgeslapen deze dag. Rond 2 uur gingen Louka en ik naar stage. Deze dienst verliep erg rustig. Wel werkte ik samen met 2 jonge collega’s die allebei Engels kunnen spreken. En wat is het ook erg gezellig! De dienst vloog voorbij. Daarna hebben Louka en ik de bus weer naar huis gepakt. In de late avond zijn we weer op stap gegaan. Na veel drankjes en dansje zijn we weer naar huis gegaan. Het was een erg gezellige avond.

Nu ga ik weer een eind maken aan mijn blog. Deze week is wat korter dan normaal, maar ja de vertrekdatum begint al snel te naderen dus ik wil nog zoveel mogelijk  genieten van mijn tijd  hier in het mooie zonnige zuiden. En zeker van alle feesten deze week in het 🌞 Alicante.

Adios!

Veel liefs,
Hannah

1. Kitty Schiffers:
    23 juni 2019
    Leuk verslag van jou. Elke week een plezier om te lezen. Geniet er nog ff van.
    Veel liefs. Tante Kitty en Ome Nic.
  2. Elianne:
    Mooie fotos.
    Dat lijkt me de moeite waard deze feestweek.🤣🥂🍹
  3. Bettina:
    23 juni 2019
    Het was weer leuk om jou verslag te lezen Hannah🤗
    Leuke foto’s. Geniet van alle leuke dingen en zeker de feestweek 🎉🎉🤪🍹🥂🍷
  4. Dorine:
    23 juni 2019
    Weer een weekje verder. En ook dichter bij de thuisreis. Dus nu partytime. Geniet ervan Hannah.
  5. Renée:
    23 juni 2019
    Wat heerlijk! En ook jammer dat tien weken zo snel gaan.
    Liefs, Renée
  6. Giny Krijgsman:
    23 juni 2019
    Weer heel leuk om te lezen Hannah. Geniet van alles en vooral van de feestweek.
  7. Fransien Relouw:
    24 juni 2019
    Lieve Hannah,
    Wat een bijzondere ervaringen neem je mee naar huis.
    Erg leuk je wekelijks reisblog en de groei die je maakt tijdens de stage te lezen. Mocht ik, hopelijk pas na vele jaren, gebruik moeten maken verpleegzorg dan hoef ik me geen zorgen te maken als jij aan mijn bed staat.
    Geniet er nog even van.
    groetjes, Fransien
  8. Oma:
    24 juni 2019
    Weer een gezellig verslag van je werk en vrije tijd, ook in Spanje weten ze wat uitbundig feestvieren is. De foto's laten dat wel zien, geniet ervan zo veel je kan , dit is ook ervaring.
    Groetjes, van ons.
  9. Mary: