Week 7 in Alicante

9 juni 2019 - Alicante, Spanje

Wow wat is deze week voorbijgevlogen. Zoals ik al had aangeven in mijn vorige blog kreeg ik deze vrije week van stage heel erg leuk bezoek vanuit Nederland, namelijk Ingrid, Nienke en Robin. Wat gaat de tijd toch snel als je het gezellig hebt. We hebben van alles gezien in Alicante. Ook besef ik dat ik nog maar 1 maandje hier in Spanje ben. Pff wat gaat dat razend snel… maar ik denk dat die tijd nog wel zonder verveling door kom, in het mooie zonnige Spanje.

Nou waar was ik gebleven….

Zaterdag 1 juni 2019
Eindelijk na 7 weken mijn vriendinnen weer zien.

Op deze zonnige zaterdag heb ik in de middag samen met Louka en Nanda heerlijk op het strand gelegen. En een frisse duik genomen in de zee.
 Wat is dat genieten! Ik begin al een mooie bruine kleur te krijgen. Maar toch begin ik ook wel Nederland te missen hoor. De heerlijke frisse geur van natuur. Het is altijd druk in de mooie stad Alicante en tja het ruikt soms gewoon niet zo fris…

In de avond ben ik in de bus naar het vliegveld gereden want ja het was tijd om mijn vriendinnen mijn nieuwe tijdelijke huis te laten zien. Wat was dit toch fijn. Even vertrouwde mensen. Na wat flinke vertraging kwamen ze eindelijk om 21:00 aan in het warme Spanje.
We zijn daarna heerlijk bij de Italiaan (Ciao Miami) op de boulevard gaan eten. Na het eten zijn we nog op stap gegaan want ja dat hoort er natuurlijk ook bij! Na een aantal drankjes zijn we naar bed gegaan.

Zondag 2 juni 2019
El Palmeral, het mooie palmbomenpark

In de ochtend hebben we het erg rustig aangedaan. Heerlijke ontbijt gehad bij het appartement van mijn vriendinnen. Rond 12 uur zijn we met de bus naar het prachtige park El Palmeral gegaan. In dit park staan verschillende soorten palmbomen en andere soorten bomen en struiken. Ook heeft het park prachtige watervallen waar wij natuurlijk ook mooie kiekjes hebben gemaakt (zie foto’s Vriendinnen op bezoek).

Na een hele middag rond gelopen te hebben zijn Ingrid, Robin, Nienke en ik teruggegaan naar de stad. Hier hebben we nog even heerlijk op het strand gelegen om nog even de laatste zonnestraaltjes van deze mooie zonnige zondag mee te nemen.

In de avond zijn we heerlijke tapas gaan eten bij “el garaje bar”, dat is zowat mijn vaste tapas restaurant.
Hierna hebben we nog gesmikkeld van een ijsje van mijn favoriete ijssalon hier in Alicante.

Maandag 3 juni 2019
Castillo de Santa Bárbara en de prachtige wijk Santa Cruz

Op deze dag zijn we even wat cultuur gaan snuiven. Wij zijn namelijk naar het kasteel ‘’Santa Bárbara” gegaan. Ook al was ik hier al eerder geweest met mijn ouders,  ik heb weer mijn ogen uitgekeken naar het mooie uitzicht van de stad Alicante. Het was die dag erg warm dus we hebben rustig aan gedaan. Eenmaal weer onderaan de berg hebben we nog heerlijk een crêpe gegeten bij de leuke zaak ‘Garden’. Na het gesmikkeld van die heerlijke crêpe zijn we doorgelopen naar de prachtige wijk Santa Cruz. Hier hebben we heerlijk door heen gelopen met natuurlijk veel pauzes om prachtige foto’s te maken.

In de avond zijn we bij een Engels restaurant genaamd ‘The plaice in the corner’. Wat was het hier lekker. Ik nam een heerlijke chicken and mushroom pie with chips and baked beans. Alsof ik even in Engeland was.  Wat was dit heerlijk!! Na het heerlijke eten hebben we als toetje heerlijke verse gebakken churros gegeten want ja dat is toch niet ontbreken als je in Spanje bent.

Dinsdag 4 juni 2019
Benidorm

We besloten op de laatste dag van Ingrid, Nienke en Robin naar Benidorm te gaan. Om 11 uur namen wij de bus in Alicante. Tijdens deze rit genoten wij van het mooie landschap van Spanje. Na 1 uur rijden kwamen wij aan in Benidorm. Hier hebben we rustig door de straatjes rondgelopen en natuurlijk wat winkels bekeken. Op de boulevard hebben we heerlijk onder genot van een ijsje genoten van het prachtige weer. Om half 5 hadden we de bus weer terug naar Alicante. Eenmaal weer in Alicante aangekomen zijn we direct naar het strand gelopen om hier weer te genieten van de laatste zonnestralen van deze mooie dag.

In de avond zijn wij weer heerlijke tapas gaan eten. Dit keer zijn we naar het restaurant “D’Tablas” gegaan. Hier bestel je geen tapas aan de bar maar wacht je tot de ober bij je langs komt met een dienblad met allemaal verschillende soorten tapas op houten plankjes. Heb je zin in wat langs komt mag je dat gewoon pakken. De plankjes en de lege glazen blijven op tafel staan en als je om de rekening (la cuenta) vraagt tellen ze alles bij elkaar op en wordt het verrekkend. Een superleuk en gezellig restaurant vol met veel Spanjaarden en toeristen. Het was een leuke en gezellige avond.

Woensdag 5 juni 2019
Afscheid nemen….

Omdat Robin, Nienke en Ingrid al erg vroeg de vlucht hadden ging de wekker al om half 5. We gingen naar de bushalte om de eerste bus te nemen. Maar helaas kwam die niet op dagen, ofja ik denk dat we hem net gemist hadden. Want hier in Spanje komen de bussen vaker later of vroeger opdagen langs bushaltes. Maar ja toen hebben Robin, Nienke en Ingrid maar een taxi genomen naar het vliegveld genomen. We hebben afscheid genomen en ik ben teruggegaan naar huis. Weer in bed gekropen. Deze dag heb ik rustig aan gedaan. In de avond heb ik kip met aardappeltjes uit de oven gemaakt met broccoli voor mijn huisgenoten.

Donderdag 6 juni 2019
Rustig dagje

Op deze dag heb ik rustig aangedaan. Wat wasjes gedraaid en mijn kamer opgeruimd. In de middag heb ik heerlijk rondgelopen in de stad. In de avond heb ik weer gekookt. Ik maakte wraps met kip en groente. Dit was erg lekker. Daarna hebben Louka, Anna, Nicole en ik nog een film gekeken.

Vrijdag 7 juni 2019
Het prachtige eiland Tabarca

Met de hele groep van studenten die in de stad Alicante wonen ben ik naar het mooie eiland Tabarca gegaan. De bootrit duurde 40 min. Rond 12 uur kwamen we aan op het eiland.

Tabarca is een kleinste eiland dat zich bevindt voor de Spaanse kust. Vroeger was het eiland een schuilplaats voor piraten. Nu wonen er maar 60 mensen. Iedere dag komen er in de zomer veel toeristen om het eiland te bezoeken.

We hebben al rustig rondgelopen op het eiland. Daarna zijn we op het strand gaan liggen en hebben we nog gesnorkeld. Omdat Dion en ik een snee hadden gekregen na het zwemmen moesten we op zoek naar een EHBO. Hier was helaas niemand. Daarna werden we door iemand naar de enfermera (verpleegkundige) van het eiland gestuurd. Deze lag ergens aan de uithoek van het eiland. Gelukkig kon deze verpleegkundige Engels dus we werden snel geholpen.

Rond 5 uur ging de laatste boot alweer terug naar Alicante. In de avond zijn we nog samen met de hele groep en Laura en haar man (zij regelen alles voor ons in Spanje qua stage en woning). Na een heerlijke dag ben ik lekker mijn in bed gedoken.

Nu ga ik weer een eind maken van deze blog! Zoals jullie al kunnen lezen heb ik een hele leuke week gehad. Wat is het toch weer snel gegaan!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties iedere week op mijn blog! En ik spreek jullie volgende week weer met mijn nieuwe blog! Adios!

Veel liefs,
Hannah

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma:
    9 juni 2019
    Geweldig Hannah, hier kun je wel een héééééle poos op teren , zo een stage periode is eenmalig. Prachtige foto's ook. enkele plekjes herken ik wel. Nu nog even aan de slag op je stageplek, en dan weer terug naar het koude thuisfront. Profiteer nog maar even lekker van de Spaanse temperatuur.
    Hou je taai. Groetjes en a big hug ook van opa. Doei!!!!
  2. Elianne:
    9 juni 2019
    Super. Fijn dat het zo leuk wss met de meiden. Nu de laatste weken. Geniet er nog van. Liefs mam
  3. Kitty Schiffers:
    10 juni 2019
    Leuk je verslag elke week. Fijn dat het zo goed bevalt. Geniet er nog van.
    Dikke knuffel.Tante Kitty
  4. Fransien Relouw:
    10 juni 2019
    Hallo vakantieganger :)
    Wat een geweldig weer en prachtige foto's, jullie hebben genoten.
    Fijn dat je bezoek hebt gehad van je vriendinnen, en nu ....... weer aan de slag op je stage.
    Fijne week, groetjes Fransien
  5. Dorine Teeken:
    12 juni 2019
    Wat leuk dat je vriendinnen op bezoek kwamen. Geniet nog van het heerlijke weer. Op het moment dat ik dit schrijf komt de regen hier met bakken uit de hemel vallen. Fijne werkweek!
    Groetjes, Dorine