Week 10 in Alicante

30 juni 2019 - Alicante, Spanje

Een week van genieten en afscheid. Het was tevens ook mijn laatste stageweek.  Het mooie avontuur komt bijna tot een eind. We hebben het vorige weekend heerlijk genoten van de feestweek met veel drankjes en dansjes.

Hoe ging deze prachtige week?

Op zondag 23 juni 2019 zijn we samen met alle studenten die in Alicante wonen naar het grote  strandfeest gegaan. Het strand zat helemaal vol met Spanjaarden die genoten van de mooie avond met kampvuren. Er waren tientallen vuurtjes op het strand. Om klokslag 12 uur sprongen verschillende mensen een paar keer over het kampvuur. En daarna sprongen ze de zee in. Dit is namelijk traditie tijdens deze mooie feestavond. Het was een mooie avond met gezellige mensen.

Maandag 24 juni 2019
Nog een feestdag!

Op deze dag heb ik heerlijk uitgeslapen. Rond 2 uur zijn Georgia, Louka, Roos en ik naar het vuurwerk gaan kijken wat iedere dag tijdens de feestwerk om 2 uur werd afgestoken. Het was erg mooi maar wel heel hard. Daarna zijn we op een terrasje gaan zitten op het strand. Het was een gezellige dag. Het was voor Georgia helaas de laatste avond dus we zijn met z’n allen gaan uiteten. Het was een leuke en gezellige avond.

Dinsdag 25 juni 2019
Het afscheid van Georgia en een avonddienst

Louka en ik hadden samen een avonddienst die dag. In de ochtend hebben wij helaas afscheid genomen van Georgia, een van mijn huisgenoten. Dit was wel even gek omdat je toch zo’n lange tijd bij elkaar hebt gewoond.

Rond 2 uur zijn Louka en ik naar stage gegaan. Het was een rustige maar wel een hele warme dienst. Lang leve de airco die ze op stage helaas niet vaak aan zetten. De cliënten vinden de airco niet fijn en ze zijn gewend aan de warmte. Pffff met 35+ graden buiten is het dan afzien.

Woensdag 26 juni 2019
De allerlaatste avonddienst op stage

In de ochtend hadden we eerst ons eindgesprek van de stage. En natuurlijk heb ik deze beoordeling behaald en heb ik een certificaat gekregen. Wat ben ik hier blij en erg trots op! Ik zeg al vanaf het eerste studiejaar tegen mijn ouders dat ik op buitenlandse stage wil. En nu heb ik gewoon gedaan😊.

Louka en ik hadden op deze dag ook de laatste avonddienst van stage. Ik liep tijdens deze dienst mee met Sergio, de verpleegkundige. Het was een hele rustige dienst. Ook werkten we voor de laatste keer samen met een collega die wel Engels kon. Hier hebben we nog afscheid van genomen.

Na de dienst ben ik nog samen met Anna en Nicole naar Roos gegaan. Zij woonde in het andere appartement van Estudiantes Costa Blanca in Alicante. Roos ging namelijk de volgende dag weer terug naar Nederland. Alle medestudenten gaan nu een voor een terug naar huis. Zelf heb ik nog een weekje vakantie gepland samen met Louka.

Donderdag 27 juni 2019
Een vrije dag

Op deze dag ben ik om 10 uur opstaan om een lekker stuk te gaan wandelen langs de boulevard. In de middag heb ik samen met Nicole en Anna op het strand gelegen. Helaas waaide het wel erg maar het was wel nog warm hoor!

In de avond zijn Louka, Nicole, Anna en ik heerlijke tapas gaan eten bij ons huis om de hoek. Dit moet het lekkerste tapasrestaurant zijn van Alicante. En ja hoor wat was dit lekker! Na deze gezellige avond ben ik snel mijn bed in gedoken want de volgende dag werd ik weer vroeg gewekt door mijn wekker.

Vrijdag 28 juni 2019
De laatste keer mee met de verpleegkundige

De wekker ging weer om half 6. Helaas was het die nacht bloedheet dus ik had helaas niet zo goed geslapen. Maar ja het was de een na laatste stagedag. Ik liep tijdens deze dienst samen mee met Sergio, de verpleegkundige. Ik mocht veel wonden verzorgen. En ik mocht tijdens deze dienst ook 2 PEG-katheters verzorgen. Na de wondenroute hebben we de medicatie uitgedeeld. De dienst vloog echt voorbij.

Na de dienst zijn Louka en ik snel naar huis gegaan want Anna en Nicole, onze huisgenoten vertrokken in de avond terug naar Nederland. Ik bracht Anna en Nicole naar het vliegveld. Was toch wel even gek om te beseffen dan ik een week later ook op het vliegveld zal staan.

Na het afscheid ben ik weer terug naar huis gegaan. Eenmaal thuis ben ik direct gaan koken voor Louka en mij. We zijn die avond op tijd het bed weer ingesprongen.

Zaterdag 29 juni 2019
De allerlaatste stagedag bij Residencia doña rosa

En toen was het al zover, ik had mijn allerlaatste dagdienst op stage. De wekker ging een half uurtje later dan normaal want op zaterdag gaat pas de eerste bus om 6:50. Dus dan kan je een half uur langer slapen, erg fijn. Eenmaal aangekomen op stage ben ik op de pg-afdeling gaan werken.

Het was een drukke maar wel heel gezellige dienst. De meeste dementerende cliënten snapte niet dat wij weg gingen. Maar op de somatische afdeling snapte heel veel bewoners het wel. En kreeg ik dan ook heel veel besos (zoenen) van iedereen. Wel echt gek dat dit avontuur nu afgelopen is.

Daarna hebben wij onze sleutels ingeleverd en zijn we naar huis gegaan. Een beetje verdrietig maar ook heel tevreden.

En toen was tijd om vakantie te vieren!
We zijn in de avond lekker gaan uiteten. Daarna zijn we nog lekkere cocktails gaan drinken op de boulevard. Om klokslag 12 uur werd er prachtig vuurwerk op het strand afgestoken om de feestweek afsluiten. Daar zijn wij natuurlijk naar gaan kijken. Daarna zijn we naar huis gegaan.

Wat was het een mooie dag met veel afscheid maar ook veel liefde van de cliënten! Vreemd als ik aan mijn eerste stagedagen denk dat ik met heel veel moeite kon communiceren en dan nu zo een mooi afscheid van de bewoners maar ook de collega’s.

Nou dat was me wel een weekje. Dit mooie avontuur komt bijna tot zijn eind. Maar ik ga nog even lekker genieten van die paar dagen vrij in het mooie zonnige Spanje.

Nu kom ik snel achter die laptop vandaan en ga ik lekker samen met Louka op het strand liggen. Dit was de laatste blog die ik zal schrijven in Spanje zelf want volgende week vrijdag zit ik al in Nederland. Nou ik wil iedereen weer bedanken voor de mooie berichten onder de blogs iedere week. Adios!

Veel liefs,
Hannah

1. Fransien:
    30 juni 2019
    Proficiat Hannah, super gedaan!
    En nu nog even vakantie vieren.
    Groetjes, Fransien
  2. Pascalle Wierts:
    30 juni 2019
    Geniet van je laatste dagen in Alicante😘😘
    En tot snel weer in Catsop.
  3. Dorine:
    30 juni 2019
    Gefeliciteerd Hannah met ALLES wat je in Spanje geleerd hebt. Hartstikke mooi meid. Ik ben trots op je. En wat is het snel gegaan allemaal. Dat krijg je als je er wat moois van maakt. Jij ook bedankt voor je wekelijkse bijpraatmoment. Ik vond het erg leuk om je verhalen te lezen. Geniet nog van je laatste dagen en voor straks: welkom terug!
  4. Kitty Schiffers:
    30 juni 2019
    Geweldig hoe je het gedaan hebt Hannah!! Ik heb met veel plezier je berichten gelezen. Je schrijft geweldig!! Nog fijne dagen. Geniet er nog van. Tot snel in Catsop.
    Groetjes. Liefs. Kitty en Nic
  5. Mary:
    30 juni 2019
    Fantastische levenservaring die je nooit meer gaat vergeten! Geniet van je welverdiende week vakantie en goede reis (Safe flight) terug naar Nederland. Liefs ❤️
  6. Meriam:
    1 juli 2019
    Hannah proficiat met je geslaagde stageperiode in Spanje. Super gedaan meid. Je mag trots op jezelf zijn
  7. Bettina:
    1 juli 2019
    Hannah gefeliciteerd met het behalen van je stage🎉🎉🎉
    Goed gedaan meid en daar mag je zeker trots op zijn. Niet iedereen staat ervoor open om in een land waar je de taal niet van beheerst je stage te gaan doen, petje af👍🏻Ik vond het geweldig om je verhalen te lezen.
    Geniet van je laatste maar welverdiende vrije dagen in Spanje🤗
    Ik wens je alvast een goede reis terug.
    Groetjes😉
  8. Oma:
    3 juli 2019
    Beter laat dan…….!! Wat heerlijk dat het er op zit, wat fijn dat je je stage zo goed hebt afgesloten , ook goed getimed dat je nog even vakantie kunt vieren en nog fijner dat we je overmorgen weer zien. We zijn trots op je dat je dit zo geweldig hebt gedaan. Big hug, en tot vrijdag!